NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 februari, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 februari, 2015
Skrivet av: Johnny Andersson skrivet 2014-11-15, 15:51
Den 1758-10-24 gifter sig min ana Stina Larsdotter i Garpenberg enl. Garpenberg EI:1 (1688-1774) Bild 34 (AID: v130114.b34, NAD: SE/ULA/10321) Eric Andersson i Brattfors, Pigan Cherstin Larsdotter ifrån Wijkbyn Brudgummen war enkling ... . Hon lever i Brattfors, Garpenberg hela livet och dör där 1807-11-04, i dödnotisen F:2 står att hon är född 1730 i Vikbyn. I Garpenberg finns det en by som heter Vikbyn vilket jag har misstänkt att det gäller men jag hittar henne dock inte i någon dopnotis som stämmer, inte heller i HF-boken före giftemålet. Det finns även ett liknande bynamn i Hedemora och säkert även i många andra socknar. I HF-bok Garpenberg AI:4 sid 34 står det också Cherstin Larsd från Hedem men jag hittar henne inte i Hedemoras böcker.
 
Mitt hopp står nu till Anbytarforum. Är det någon som kan hjälpa mig eller som har denna Stina (Kristina, Cherstin) Larsdotter i sin forskning? Jag vill gärna komma vidare bakåt på denna gren och hitta hennes anor med flera uppgifter. Tacksam för hjälp!
 
Mvh Johnny