NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 augusti, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 augusti, 2015
Skrivet av: Christian Johansson skrivet 2015-06-28, 22:43
I Sätila skogen ligger ett Torp som heter Brännekulle. Det finns i släktens ägo redan år 1873 då bor min min farfarsfarfar Johannes Johansson där med sin fru Edela. Johannes och Edela får 2 söner Karl Johan och Martin Johansson. Yngste sonen Martin är min Farfar Karls far. Martin födds 9 augusti 1877. 27 december 1904 gifter sig Martin med Alida Josefina Augustdotter född 1 oktober 1881 i Hajom.Det finns nästan inga foton Martin vilket är synd. Det finns en bild från när familjen firar jul hos Karl Johan där jag tror Martin är med. Martin tar över Brännekulle och bor här när modern Edela dör 13 december 1918. Martin och Josefina får 7 barn 4 söner och 3 döttrar , min farfar Karl Manfred föds 27 september 1906 på Brännekulle. 30 juli 1921 är en sommar dag som blir en sorgens dag den dagen slutar Martin sitt liv med att hänga sig i hemmet. Josefina bli nu änka med 7 barn. Min farfar Karl är 15 år när pappa Martin tar livet av sig. Frun Josefina lever vidare på Brännekulle med barnen men har bra kontakt med Martins bror Karl Johan som besöker dom ibland.  
 
Någon som känner igen Släkten eller har dom i sin Forskning?