NULL Skriv ut sidan - Sätila

Anbytarforum

Titel: Sätila
Skrivet av: Solveig Gavik Husar skrivet 2016-01-02, 21:28
Tack Britt-Marie och Stig!  
Jag hamnade sent i natt också på denna familj i Picke i Torpa men de stod i husförhör som sträcker sig fram till 1811 som avflyttade men då kan de ha flyttat inom Torpa. Det stämmer att fadern noteras som Lars Månsson Fogelberg. Började leta bland alla personer utflyttade från Torpa 1811 och bakåt men tröttheten kom ikapp mig och jag tänkte ta tag i det igen ikväll men nu finns bättre ledtrådar i svaren här ovan. Tragiskt i denna familj med 3 dödfödda flickebarn födda i Torpa 1798, 1799 och 1801 men vad jag som hastigast sett är en dotter Inga Cajsa är född 1791, Nils 1796-04-10 vilket stämmer bra med den Nils som sedan bodde i Sätila och bror Johannes född i Torpa 1805-07-23.  
 
Skall kolla källorna ovan. Har även kollat inflyttade till Sätila ang. Nils men han har troligen flyttat dit före de tillgängliga inflyttningslängderna där. Tror också att detta är rätt person som var född i Torpa och bosatt och död i Sätila. vad jag sett står det att fadern är född i Algutstorp och modern i Småland.