NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 oktober, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 oktober, 2007
Skrivet av: Fredd Holm skrivet 2006-09-16, 13:50
Hej!
Jag har fortfarande inte hittat några anor som verkar riktiga på Maria Ersdotter i Flen, Floda, och vänder mig därför hit för hjälp ännu en gång (de notiser jag hittills har hittat som jag tror berör familjen hittar ni i mitt tidigare inlägg från onsdag den 23 aug 2006 kl. 23.39).    
 
Jag kan fortfarande inte hitta Marias födelsenotis. I Floda AI:4 står Maria som född 1719, i Grangärdes böcker står hon som född 1720-05-18 i Floda. Jag har kollat dessa år upp och ner i födelseböckerna för Floda utan att hitta henne. Kan hon varit född någon annanstans?  
 
Jag undrar också fortfarande vart man hittar Flen i AI:2 och AI:1. - detta kanske kan ge svar på en del om familjen bodde i Flen redan då.  
 
Vad jag har hört var Maria åtminstone dotter till Erik Thomsson, hustrun kan ha varit Anna Ersdotter. (Jag letar förstås efter dessa också). Efter 1720 verkar denna Anna gift sig med Thomas Thomsson som kan ha varit en bror till Erik.  
 
Vore alltså mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med dessa familjeförhållanden: Marias födelsenotis (var hon verkligen född i Floda), och vilka var hennes föräldrar. Sedan är naturligtvis syskon och anor bakåt av intresse.
 
Mvh, Fredd Holm,
Filipstad
fredd.holm.arno@folkbildning.net