NULL Skriv ut sidan - Sjötofta

Anbytarforum

Titel: Sjötofta
Skrivet av: Tomas GH Johansson skrivet 2012-07-20, 17:29
Hej igen Marianne!
 
Detta är en liten fortsättning från Anbytarforum » Läshjälp » Västergötland » Sjötofta mtl 1776 - Hornbeta.
 
Skummade förra veckan igenom allt (?) som du skrivit här på Anbytarforum (i ett otal olika trådar) om Samuel Torkelsson och hans hustru Kerstin Jonasdotter som sista delen av sina liv levde på Smedskullen under Hornbetan. Läste om deras barn, samt deras förfäder i Småland. Så långt kom aldrig jag när det begav sig ...
 
Det var i slutet av 70-talet eller början av 80-talet som jag försökte finna ursprunget till Samuel och Kerstin, men fastnade redan i Sjötofta och släppte de anorna. Just det, så förhåller det sig. Samuel lär vara min mf mm mf.  
 
Om jag förstår rätt så har du en Lars Samuelsson i Istorp socken som du försöker få ihop med Samuel Torkelsson. Har du något belägg för att Lars i Istorp skulle vara ifrån Sjötofta eller är det en ren gissning? Finns det några bouppteckningar efter Samuels barn som ger något? (Ursäkta om du skrivit detta i någon tråd, jag skummade som sagt igenom förra veckan.)
 
Hälsningar,
Tomas