NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 mars, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 mars, 2014
Skrivet av: Margareta Gullström-Linder skrivet 2014-01-08, 16:04
Tack snälla Christina!! Jag har kollat redan utflyttade från Seglora 1865 o tidigare o senare också, utan resultat.
Jag har tittat i In-o Utflyttningslängder... jag har letat i Stockholm födda 1826...o kammat 0!!!
Jag finner en Adolf Fredrik född i Katarina förs.  i CIV:1 s. 1480, född 7/9-1821 med far Tjärstuvaren Anders Gustaf Öhrström o moder Maria Charlotta Norman boende i Tjärhovet större n:o 33. Det finns några till Adolf Fredrik men ingen med namnet Norman.... Kan det vara den rätta??? Jag finner i AI:49 s. 373 där Fadern o antal familjemedlemmar 5 st. Men det ger ju inte mycket information  så HUR finner jag familjemedlemmarna så jag kan se vad som står om denne Adolf Fredrik?? Hur kan jag följa honom för att se OM han är den rätte?
Jag hade hoppats finna honom i Seglora för att få någon fingervisning om var han kom från dit... men har letat genom hela Hfl AI:17 som har det aktuella året utan resultat.... Hur kan jag finna honom i Seglora???? o hur kan jag finna familjemedlemmarna där i Katarina??? Snälla hjälp mej!!! /Margareta