NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 november, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 november, 2011
Skrivet av: Margareta Gullström-Linder skrivet 2008-11-06, 17:24
Hej IGEN!!!
Jag håller på med min Broman än o kan inte få någon klarhet i denne man. Kan någon hjälpa mej IGEN???
1811-03-08 föds Ingrid i Rackeby. Hennes far heter Jonas Broman o den Ingrid jag söker på heter Ingrid Broman f. 1811-03-08 i Rackeby så så långt måste det väl vara rätt Ingrid?? Modern heter Maria Andersdotter o de är från Övre Storegård i Rackeby. Tittar jag sen på Övre Storegård på AI:1 1788-1816 s.84 finns en Jonas Broman o Maria Andersdotter med en dotter Ingrid o rätt födelsedatum. Den Jonas är född i Dahl. På sid. 67 finns lika människor men den Jonas är född i Wermland, som jag tyder det. Där finns också en son Sven f. 1788. Tittar jag på födelseboken för 1788 finns en Sven född 1788-07-07 o de föräldrarna heter Jonas Eriksson o Anna Larsdotter o verkar finnas i Westölet o tittar jag där så Är den Jonas Eriksson född i Borsta står på samma sida som Jonas Broman född i Dahl.  
 
Jag trodde att det kunde vara samma Jonas som gifter om sej med Maria Andersdoptter då hustrun Anna Larsdotter dör. Men han är ju född på olika platser??????
 
Jag har fått hjälp tidigare men jag får ändå inte ihop det.
Hur skall jag tyda det?????  
Var är denne Jonas från o är det samma man? Först som Eriksson o sen som Broman????? eller är jag helt ute i oävla o cyklar????
 
Snälla rara söta HJÄLP mej. Jag tror jag blir tokig på detta!!!!
 
Mvh,
Margareta