NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-07
Skrivet av: Ragnhild Brandt Øgaard skrivet 2004-10-26, 23:16
Hei Susanne! Du har gjort en stor jobb,- takk skal du ha! Dette er nok den Carl jeg har søkt etter, utvandret til USA fra Kristiania 10.09.1880, se link. 
Men kan dette likevel ikke være min oldefar Carl/Karl? Jeg har ikke greid å finne ham eller søsteren i norske digitaliserte arkiver (folketellinger, kirkebøker, emigrantprotokoller) eller på Family Search, derfor ble denne svenske Carl et mulig spor. 
 
Det som får meg til å tvile, er følgende: Jeg har en dødsannonse på min Karl, han døde i febr. 1925, og der står det at han da var 67 år gammel, altså født ca. 1858. Søsteren Fredrikke bodde også i Oslo som voksen. Jeg har et bilde av henne da hun fyllte 75 år, og utfra påskriften og alderen på barnebarna som er med på bildet, må hun være født etter 1860. Selvsagt kan det være feil her på alderen, og at de dermed er eldre enn den nære familien visste om.
 
Ellers stusser jeg på dette med Sigvart(dette er brukt som mellomnavn i d?dsannonsen og i dåpsattesten for yngste sønnen, dvs. min morfar), og August som du fant.. 
 
Er det mulig å finne om Maria Fredrika i husførhør også er flyttet til Norge?
 
Med vennlig hilsen Ragnhild