NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 februari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 februari, 2011
Skrivet av: Björn Lennart Odell skrivet 2011-02-13, 19:57
Annalena!
Hjärtligt tack för din utredning. Jag hade fått för mig att Lars Olofs far var Anders men jag har inte lyckats hitta var och när han dog. Det är inte troligt att den Lars Olof Andreasson du hittat är rätt person. Spåret in till Lars Olofs generation måste vara Hilda Höglund 1871-1935 gift Odell, hon finns inte med i din lista över barnen. Dessutom är jag så gott som hundra på att hennes syskon var:
 
Maria Charlotta 1855-1943  
Augusta 1858-1921  
Lars Johan 1869-1955  
Anna Sofia 1867-1924
Erik 1873-1956  
 
Ingen av dessa finns i din lista, med rätt födelsedatum. Jag har fotografier av Augusta och Erik som var min mors moster och morbror. Augusta dog innan jag föddes men Erik Höglund har jag träffat. Han står som nr 6 från vänster på bifogat foto. Nr 5 är Folke Salqvist, Augusta Höglund Salqvists son som jag också har träffat. Nr 7 är Johan Jakob Odell (min morfar) gift med Hilda Höglund. Nr 8-9 är Greta Odell Carlsson och Märta Odell, som var mina mostrar och Johan Jakobs och Hildas döttrar. Nr 1-4 kan jag inte identifiera. Bilden kan vara tagen i Hova, jag tror Erik bodde där som pensionär. Vad jag minns bodde hans systerson Folke på St Gastorp i Hova.
 
MVH Björn (www.odell.se)
 
PS
Av någon anledning fungerar inte knappen Bifoga följande när jag vill bifoga bilden. Jag försöker därför att skicka bilden separat.
DS