NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-05-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-05-14
Skrivet av: Olle Gustavsson skrivet 2004-03-09, 11:36
Hej Lotta. Som infödd Tibrobo är även jag glad att få se de fina bilderna, tyvärr så är det utöver Arvid, Ellen och Gunnel endast två av de övriga som jag kan identifiera. Jag har lite svårt att få tiden att stämma. Du anger att det första fotot föreställer Arvids 50-års dag vilken borde inträffa 1935, då skulle Ellen vara 58 år och Gunnel 19 och det ser de absolut inte ut att vara. Möjligen är de 48 resp. 9 år men då blir det stället Arvids 40-års dag och det tycker jag inte stämmer med silverkryckan. Bilden skulle då vara tagen 1925. Den andra bilden som skall vara tagen vid Ellens födelsedag är ju tagen senare, vi ser att Gunnel är på god väg att bli den mycket vackra kvinnan hon senare blev. Skulle detta  vara Ellens 50-års dag? Då är bilden tagen 1927 då skulle Gunnel vara 11 år men nog ser hon ut att vara mer än så. Bilden måste dock vara tagen före 1930 om det är Arvids föräldrar som är med då ju Arvids far avled 1930.
 Jag skulle vara tacksam att få se flera kort, min e-mail adress finns om Du klickar på mitt namn. Mvh. Olle