NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 november, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 november, 2012
Skrivet av: Berith Ekberg Olsson skrivet 2011-02-28, 17:42
Hej!
Jag har lagt ner mycket arbete på att finna en ana född i Börstig??
 ca 1730. Han hette Jean Jan Johan alla varianterna har förekommit Johansson Jeansson.
På ett  ställe står det att han är född i Möne. Hittade honom och familjen i Kinnevedsfolk( vilken skatt för mig som inte känner till dessa trakter så bra)han står som inhyses under Grännarp(reservsoldat)
Följande har jag hittat ; A1:1Möne sidan 13 Boråhs. A1:2 sidan 40 Murum. Vet att de flyttade 1762 till Norra Åsarp,enligt Vårkumlafolk men jag hittar dem inte där, förutom att de finns som inflyttade sid. 562 C.2 Åsarp.
Jean var gift med Ingri Ingrid Pehrsdotter född ca 1732. Var hon var född vet jag inte heller.
Är det någon som har uppgifter var Jean och Ingrid är födda? Vilka är deras föräldrar? När och var dog de?
Hat letat igenom en hel del dödböcker men får det inte att stämma Möjlig förälder till Inrid kan vara Per Granfält Bengtsson från Norra Åsarp Alvared Skomakargården. Detta är bara en gissning då jag inte funnit någon annan som passar in.
Vill inte ge upp utan att ha försökt alla vägar.Är osäker på under vilken ort jag ska sätta denna förfrågan. Satte det här eftersom jag hittade dem i Kinnevedsfolk. Flytta gärna på frågan om den passar bättre på någon annan ort.
 
Med vänlig hälsning Berith i Mariestad