NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 oktober, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 oktober, 2012
Skrivet av: Lina Libell skrivet 2011-09-17, 14:00
Hej. Det är jag som lagt ut informationen som Bo har hittat här ovanför om August Svantesson Swansson och Klara Karlsdotter och deras barn i Salt Lake City. Tyvärr har jag ingen information om Augusts syskon och inget abonnemang just nu så jag kan inte själv hjälpa till att leta.    
 
Klara och barnen anlände till Ellis Island den 27 maj 1893 på skeppet Campania från Liverpool, och det är ju mycket möjligt att Augusts syskon reste tillsamman med dem. Jag vet åtminstone att Klaras bror Frans Ludvig Karlsson var med på båten men inte fortsatte Utah utan till Washington. Jag har inte helt koll på vilket Washington som menas, men gissar på en småstad i Duchess Co i norra New York, eftersom en sjöman Frans Ludvig Carlsson i lagom ålder senare bor där. Kanske hamnade Augusts syskon på samma ställe, om de inte kan hittas i Utah genom Family Search.  
 
Av August och Klaras barn så blev Hulda Paulina gift i Salt Lake City år 1900 med James Thomas Jakeman och dog i Los Angeles 1 dec 1942, Sigrid Axelina som sagt gift med Norman Jesse Batt Winn och död i Tooele, Utah 25 november 1952. Carl Arvid dog ogift 15 oktober 1932 som quartz miner i Salt Lake City. De yngsta syskonen David och Ruth som föddes i Utah hade jag inte hittat som vuxna. Tack Bo för Davids dödsnotis!
 
/Lina