NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 september, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 september, 2013
Skrivet av: Cecilia Lembke skrivet 2013-03-10, 18:28
Vart tar Karl Teodor Andersson (född 15 feb 1895 i Svenstorp) och hans dotter Margit Viola (f 30 nov 1926 i Istrum) vägen.  
 
Kan följa dom vägen från Istrum och en bit framåt. Jag har fått fram att de från Istrum flyttade till Edsvära (här föddes deras andra barn) och sen till N. Ving (här har jag inte hittat familjen alls än då inflyttningsböckerna inte finns och har ännu inte letat igenom den boken). Efter detta flyttade de till Hjälstad och här fick de ytterligare två barn så hit borde åtminstone han finnas med.  
 
(han är gift med Ellen Wilhelmina Matilda (f 7 april 1904 i Tråvad) och fick de ytterligare barnen, Karl Erik 2 sep 1928, Birgit Linnea 28 dec 1932 och Maj Britt 25 dec 1935)
 
Efter detta flyttar mamman och de 3 yngsta barnen till Eggby. Här ifrån flyttar Karl Erik (den andra barnet) till ett fosterhem och den näst yngsta Birgit Linnea flyttar till Skövde. Mamman och Maj Britt flyttar till Öglunda församling.  
Karl Teodor och Margit Viola finns inte med hos mamman efter Hjälstad. Har inte funnit dom i Hjälstad boken då AD inte har lagt ut någon församlingsbok efter 1924.  
I Eggby och Öglunda böckerna står det under anteckningar att hon är gift med statk Karl Teodor Andersson. Men var finns han och vart tog deras äldsta dotter vägen?
 
Hoppas att nån kan hjälpa mig med detta.