NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-06
Skrivet av: Britt-Marie Jedmo skrivet 2005-09-21, 22:45
Min mans ana,  
Emma Maria Berndtsdotter f. 185904-13 i Fors(P) föds som oäkta barn till Anna Britta Larsdotter f. 1826-03-? född troligen i Fors,men jag saknar uppgift om det. Det övriga datan har jag hittat i hsfl 1863-1878 sid. 226 Fors(P).
 
På ett ställe i samma hsfl, återfinns Emma Maria Berndtsdotter f.1859-04-13 på Rusthållargården i Fors. Där finns även en dräng, Berndt Larsson f. 1829-07-12, som kan vara en trolig far till Emma Maria. Har dock inga belägg för att det var så, eftersom jag inte hittar henne i födelseboken för Fors församling. Inte heller hittar jag hennes mor i födelseboken för Fors församling. De flyttar ifrån Rusthållargården omkring 1874.
 
I samma hsfl hittar jag Anna Britta och hennes dotter där de är uppskrivna som qvinnsfolk på fabriken sid. 226.  
 
Emma Maria gifter sig 1885 med Johan Larsson ifrån Åsbräcka och får bland annat en dotter, Anna Charlotta, som blev min mans farmor.  
 
Har någon annan släktforskare stött på dessa människor och har uppgifter som kan bekräfta/dementera att Berndt Larsson var far till Emma Maria och att hennes mor var Anna Britta Larsdotter.
Tacksam för lite hjälp på traven.
med vänlig hälsning
Britt-Marie Jedmo