NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 september, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 september, 2013
Skrivet av: Bengt Silverin skrivet 2013-09-14, 12:13
Hej,
 
”Silfverinsläktens avkommor” i Finnerödja
 
Min farfar (Hjalmar Silverin) pratade mycket om sin släkt i Finnerödja. Han visste dock inte speciellt mycket om dem.  Har därför - efter att jag blivit pensionär - börjat släktforska och fascinerats av släktforsknngen.  Jag har lyckats få reda på följande om ”Finnerödja släkten” men behöver hjälp! Kommer inte längre är det som står nedan:
 
Födda i Finnerödja är: Nanny Sofia Eriksson (f. 5/6 1866), Erik Hjalmar Eriksson (f. 8/8 1869, Per Wilhelm Eriksson (f. 19/3 1875) och Anna Alfrida Eriksson (f.  2/6 1880 i Östra Härja, Viby (som jag tror inte ligger så långt från Finnerödja). Deras mor hette Sofia Silfverin - hon var född 7/4 1840 i Hällefors. Hon och hennes man bodde 1866 i Hallebäck, Finnerödja). Vad hände med dessa hennes barn? När dog de, gifte sig etc.
 
I Finnerödja föddes även Anders Wilhelm Fallgren (1870). Mor Wilhelmina Silfverin.
Samma undran här
 
I Finnerödja födde Hedda Silfverin (f. 31/3 1844 i Grythyttan) barnen Carl (dog som liten genom drunknng), Emilie (f. 31/10 1868) och Frans Johan (f. 20/12 1871, även han dog liten).    Vad hände med Emilie?
 
Ja, jag inser till fullo att detta är många frågor!!!!!!! Men vore mycket, mycket tacksam för den information jag kan få. Denna gren av släkten har jag funderat över i hela mitt liv.
 
           Bengt Silver            (bengt.silverin@zool.gu.se)