NULL Skriv ut sidan - Falköping

Anbytarforum

Titel: Falköping
Skrivet av: Nils Thörn skrivet 2015-11-04, 17:23
Hej allihopa. Längesedan den här tråden uppdaterades, men hoppas på det bästa ändå. Jag har besvär med att hitta min fars farföräldrars ursprung. Kontakten mellan min far och farfar upprätthölls inte och det är således svårt att få bukt på ursprunget.  
 
Det jag vet är att runt omkring 1928 föds Frank R. Eklundh i Falköping, om Eklundh är efternamnet han föds med är oklart. Från det jag och min far vet(till stor del genom en bildkollagebok från 50-talet, där viss släktinformation finns) gjordes inga försök att lista Franks far eller dennes föräldrar. Hans mors och hennes föräldrars namn står dock med, men jag tycks inte hitta någon annan information på den sidan heller. Modern skulle då hetat Margarete Schenk, dotter till Albert och Ennelia Eklundh.
 
Min teori är att Margarete(född Eklundh) gifte sig med en Schenk och födde Frank(omkr 1928) med denne man. Frank växte upp utan sin fars närvaro och tog senare morföräldrarnas namn Eklundh. Frank gifte sig senare med Mona Thörn och fick min far Ulf-Peder som tog namnet Thörn. Detta är som sagt en teori och inget som ska huggas i sten, men i brist av information kan jag inte göra annat än att spekulera.
 
Oerhört tacksam för hjälp,
Nils Thörn