NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 januari, 2008
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2006-07-26, 04:10
Åke. Du nämnde Joel Bengtsson som bodde i Torsvid (?) rätta mig om jag minns fel gård nu i Amnehärad, kan han tidigare ha bott i Nysund sn? Och i så fall varit gift tidigare. Det kan förklara en del saker för min del. Jag tror att jag hittat Maria Joelsdotters födelse i Nysund där jag mkt riktigt fann hennes troliga födelse oxå. I Husförhörslängden i Visnum stod det att hon var född i Amnehärad men där stod att hennes första dotter var född i Nysund (fann inte födelsen), men jag fann däremot vigseln och då uppgavs det att hon var född i Nysund. Fadren hette då oxå mkt riktigt Joel Bengtsson men jag återfinner honom inte i Hfl senare. Kom därför att tänka på det du skrev om troliga föräldrar till henne.
MVH Per (Jag tackar för informationen du gav tidigare Åke. Visst är det Joel Bengtsson ohh Maria Larsdotter, dem finns tidigare i Tommasbråken,Nysund sn där Maria Joelsdotter föds 8/7 1771 (Döps 14/7). Nu återstår en del att kolla (innan man är för säker)!,dem fanns nu under Torsvid Millangård f.ö)