NULL Skriv ut sidan - Mårten Nilsson Ström i Stöcke

Anbytarforum

Titel: Mårten Nilsson Ström i Stöcke
Skrivet av: Ebba Loräng skrivet 2004-11-23, 19:58
Hej Börje !
Tack för ovan inlägg,jag har också dessa i min utredning,som du, frånsett hustrun till Olof Persson Orre f 1699 från Överklinten 5,Bygdeå,och har som hustru Karin Nilsdotter f 1696,mor till Per Olofsson f 1728-03-10 gm Kerstin Olofsdotter f 1732-02-26 i Edfastmark nr 5,Bygdeå,farlof Isaksson f 1700 Edfastmark 5 ohh Anna Larsdotter f 1702 från Ultervattnet nr 6,Bygdeå.Uppgifterna har jag fått från Agneta Olofssons häfte Bygdeå gårdar.
Har idag fått fiche från Sävar angående Anna Kajsa Sundbom som jag skrivit ovan.De finns kvar i Gravfors,Sävar men i dagens volym finns de med flytt.attest 1868 till Skön fs,V-norrl.län.Beställer nya volymer i morgon.Makarna finns inte i Folkräkningen 1890 i V-norrl.län
Däremot Anna Kajsas överlevande oä flickor Maria Vilhelmina f 1852 finns 1890 i Gräfte,Stöde fs (Y) och hennes oä syster Anna Erika f 1856 finns också på samma ort.Deras halvsyster Kajsa Sofia Lindberg f 1859-05-29 finns 1890 i Vattjom,Tuna fs (Y) De två oä systrarna heter här Lindberg efter styvfadern.
Jag har nu bestämt att jag ska följa denna ana Anna Kajsa Sundbom fram till livets slut,vissa anor kan man bara inte lämna åt sitt öde,men vissa vill man inte alls lägga ner allt för mycket energi åt att lösa.
Jag håller just på avsluta mina tvenne och snart den tredje utredning på ca 2 månader,så jag börjar längta efter få vara ledig från allt vad utredningar heter.
Hoppas du fick begrepp om det jaf skrev i början här,om inte,hör då av dig och påpeka oklarheterna.
Hälsningar
Ebba