NULL Skriv ut sidan - Kussjön 2

Anbytarforum

Titel: Kussjön 2
Skrivet av: Sven-Erik Johansson (Sikhallan) skrivet 2007-04-03, 20:58
Hejsan Staffan
 
Jag är fullständigt överväldigad över dina sak kunskaper.
Jag skall ta mig tid att i detalj studera alla aspekter av dina tankegångar.
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen att på något sätt borde dina unika kunskaper sättas ihop i databasform för att de skall komma alla tillgodo i ett lättillgängligt media.
Databas Kråken är mycket stark på Umeå lands 1700-tals och i stort sett komplett. Bygget framåt fortgår enligt plan.
I synnerhet Stig Lennart men även Gun hjälper till med ett jättearbete med Umeå lands.
Den resterande integreringen fullt ut med soldater kommer Stig Lennart att arrangera med hjälp av tillgängligt material.
Med denna Umeå lands del som bas skulle man på ett enkelt sätt kunna bygga bakåt om/när kunskaperna finns tillgängliga.
Och då få en unik databas utan motsvarighet,som täckte Södra Västerbotten/Norra Ångermanland.
Grundsunda, Nordmaling, Gideå, Bjurholm och Trehörningsjö finns redan klara som den stabila basen tillsammans med Umeå lands 1700-tals del.
Degerfors och Vännäs följer sedan som en självklar del där Birgit gör en insats på sent Vännäs.
Jag saknar kompetens inom Umeå lands 1600-tals del, men allt annat finns på plats.
Kruxet i mångas ögon är kanske att jag har ekonomiskt intresse i databas Kråken.
Jag har inga låsningar överhuvudtaget i detta fall trots att jag till dags dato ligger på minus.
Finns viljan att komma upp med en bra ide ifrån något håll kommer jag att lyssna mycket noga.
 
En trevlig kväll och ett stort tack för ditt kvalificerade arbete önskar
Sven-Erik