NULL Skriv ut sidan - Jonas Pehrsson Resolut 1784-- Lövånger fs

Anbytarforum

Titel: Jonas Pehrsson Resolut 1784-- Lövånger fs
Skrivet av: Iris Forsberg skrivet 2009-08-21, 19:16
Tack S-L!
 
Slarvigt uttryckt-  
Jag menar Jonas Resoluts anfäder så långt som någon vet samt hans syskons eventuella makar och barn. Nu har jag ju fått hans föräldrar och jag har oxå hittat dem i Husförhöret i Hötjärn [AI:5,s220] så jag kan ju gå vidare från det visserligen - men om någon redan har forskat lite så kanske ni har namnen på anfäder?
 
Ang Brita Maria Resolut - vad är databas Kråken? Jag har precis som du oxå skriver hittat henne i Hötjärn [AI:5,s220] så jag skall nog oxå kunna följa henne till döden (http://aforum.genealogi.se/discus/clipart/zz_aim14.gif). Jag undrar om du eller någon annan möjligen har hittat någonting som förklara varför hon och Lars Er(ik)sson som fick 2 eller 3 oä barn inte gifte sig med varandra?
 
Kanske kan du Stig-Lennart också hjälpa mig med en annan sak som står på Hötjärn [AI:5,s220] vid Pehr Jonssons hustru Brita Olsdtr - det står något om Fattigstugan i kolumnen efter hennes namn och något liknande i kolumnen allra längst till höger. Ser du vad det står och vad det syftar på? Jag tittade under Prestebordet i slutet av boken där  Fattigstugan fanss - men hittar inget. kansek är det i en tidigare bok. har inte hunnit kolla.
 
Dessutom står det på Jonas Resolut själv Soldat Resolut 125 Se ....Fol - vet du vad det står? Jag tittade i listan över Krigsfolck sist i boken men hittar honom inte.  
 
 
 
Tack på förhand!
//Iris