NULL Skriv ut sidan - Henrik Jonsson d. 1868 Månsberget, Granliden

Anbytarforum

Titel: Henrik Jonsson d. 1868 Månsberget, Granliden
Skrivet av: Olof Stenum skrivet 1999-11-06, 22:38
Ulla,
 
Anbytarforum är fantastiskt! Jag har efterforskat mina anor i sex år och haft mycket roligt hela tiden. Det är som att lägga ett jättepuzzel eller ett enormt korsord. Om man kan hitta något ovanligt blir det ju extra intressant. Som idag när Du berättar att min mm ff mm m blivit dömd till döden för att hon fick barn med sin svåger!! Var kan jag läsa mer om detta?
 
Jag är naturligtvis mycket intresserad av tips hur jag kommer vidare med 'Göles' anor. Du säger att man kan komma mycket längre på den här linjen. Var kan jag hitta denna information?
 
Var kan jag läsa mer om Karin Ersdotters förfäder? Är det Ingel Abrahamsson, f 1609, gästgivare i Backe, Fjällsjö, som är hennes morfar?
 
Du är fundersam om något på Sigrid Johanna Persdotters linje. Vari ligger tveksamheterna?
 
Apropå Kramfors - min mormor bodde hela sitt gifta liv i Frånö. Hon var liksom min mor född i Bredsele. På ålderns höst flyttade hon till en dotter i Söderhamn, och senare till en dotter i Stockholm, där hon dog 1975, 96 år gammal (min mor fyllde 95 i somras, så det är tydligen en seg släkt).
 
Jag hoppas Du vill hjälpa mig att komma vidare.
 
Bertil,  
 
Det känns som om Du kommit på mellanhand. Det var ju Du som startade den här diskussionssidan, och nu är det Ulla och jag som chattar.  Men vi håller ju oss i alla fall inom Jonas Henrikssons anor, så jag hoppas Du trots allt finner upplysningarna intressanta.  
 
Mvh
Olof Stenum