NULL Skriv ut sidan - Anton Brännström, Tjärn

Anbytarforum

Titel: Anton Brännström, Tjärn
Skrivet av: Erik Holmlund skrivet 2002-12-03, 18:24
Kollade genom denna tråd av en slump och upptäckte att jag används som referens i ett inlägg från 8e juli 2000 av Inger Lundqvist, som jag antar har surfat in på min antavla. Att använda mig som referens har jag naturligtvis ingenting emot. Men när mina uppgifter felciteras så kände jag mig nödgad att rätta felet, även om diskussionen verkar ha gått vidare utan att hänga upp sig på det felet.  
 
Citat från Ingers inlägg:
 
Enligt Erik Holmlund ska Mats föräldrar ha varit Olof Håkansson, länsman, f 1671, d 1732-08-26 i Kräkånger och Margareta Nilsdotter f 1664, d 1749-01-10 i Kräkånger. Stämmer detta?
 
Mats Eliasson förekommer överhuvudtaget inte i min antavla så vem som är hans föräldrar har jag och har aldrig haft någon uppgift om. Dessutom skulle jag starkt ha ifrågasatt att en person som heter Olof Håkansson skulle vara far till någon som heter Eliasson. Däremot så finns Elias Olofsson i min antavla och hans far heter ju, som även andra slår fast, Olof Håkansson. Antar att det blott var ett skrivfel, 'Mats' ist.f. 'Elias' i Ingers referens. Oj, det blev ett långt inlägg för en liten obetydlig grej . Men när man felciteras så att det ser galet ut så vill man ju förstås rätta till det. Mvh /Erik