NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-01
Skrivet av: Annika Bengtsson skrivet 2005-07-27, 19:48
Hej Rune J!
Tack för svar och hjälp.Jag har sökt och sökt i födelseböckerna för 1803, men nu vet jag mer var jag kan finna henne. Jag misstänkte att hon var tvilling, men hittade inte systern heller. Jag åker till Leksand i september och då ska jag ta en kopia på födelseboken.
 
Om denne Jon Eriksson Boman är din ana, vilket av hans barn är du då släkt med? Jon Eriksson Boman är min mormors morfars morfars far. Hans som Jonas Boman(Jonsson) (och alltså Maja Stina) är mina anor. Min mamma är född i Vännäsby och flyttade till Uppsala 1964.
 
Du hänvisar till ett inlägg på anbytarforum där det står om Jon Eriksson Boman. Jag har sökt efter det utan resultat. Kan du ge mig information om var jag kan finna det?
 
Jag antar att du inte känner till huruvida Maja Stina for till USA?
 
Om du vill kan du svar på den mailadress jag anger. Det vore kul att veta mer om övriga sidor av släkten även om detta kanske inte är ett forum för det. Men jag åker till Leksand ett par gånger per år. Hittar jag nåt intressant kan jag delge det.
 
Min adress är Fänkålsgatan 35, 754 47 Uppsala och telefon 018-251404. Mailadress angiven ovan.
 
Tack igen för hjälpen! Annika