NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2009
Skrivet av: Uno Sköld skrivet 2009-03-31, 01:05
Stort tack Staffan och Stig-Lennart för edra bidrag. Jag har hittat texten i Umeå sockens histora. Har fanns även en del om Stöcksjö. Det blev klart med systrarna Elisabet och Margareta Hansdotter. Däremot inte då det gäller Hans Jonsson, 1687-1778, gift I med Maria Hansdotter, 1685-1745 och II med Karin Olofsdotter, 1711-1785. Familjen hör hemma i Vänfors. I Släkten nr 2-2000 har Ingalill Bäckström presenterat denna släkt och där jag har en av mina anfäder Jon Hansson, född 1712. Jon Hansson var gift med Margareta Olofsdotter och jag har hittat fyra barn i födelseboken och då förståss min anmoder Charlotta Jonsdotter. Min tveksamhet är om Jon Hansson är son till Hans och Maria. Bland barnen är även uppräknat en Hans Hansson, född 1722 gift med Elisabet Hansdotter i Kåddis. I födelsboken finns ingen Hans född 1722 men däremot en Nils född 1722-11-28. Enligt Stig-Lennart och dödsboken är Hans hustru Maria en Olofsdotter. Det har även Ingalill uppgivit. Fadern här är dock Hans Nilsson, född i Kåddis.  
Är det här något man kan få rätsida på?
Hälsningar
Uno