NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-28
Skrivet av: Gun Jonsson skrivet 2007-05-22, 17:49
Stig-Lennart
Det är minst sagt rörigt på s851. Annat krångel med familjen är att pappa Jakob saknas i dopboken. Hans mor i sin tur, finns inte i vare sig Umeå lands eller Sävars dödböcker.  
Det finns inte någon bouppteckning efter vare sig Ulrika eller Jakob, men det behövs knappast något mer styrkande i fråga om föräldraskapet till Ulrika Johanna/Kristina. Syskonen till Jakob tycker jag mig ha koll på, beträffande när de gifte sig och dog. Bror Johan saknas i Sävars dödbok, men efter honom finns det en bouppteckning. Nu är jag förstås rätt säker på att du också har koll på familjen.  
Jag har lite funderingar kring Bygdeå-ursprunget som jag måste undersöka närmare. Det gäller mor(?)-systern Anna som finns i Skinnarbyn (kommunionlängderna), intill 1740talet, först hos Olof Klint och sen hos Johan Bröms. Frågan är vems syster hon var?  
 
Släktforskning är ofta ett rent slitgöra. När jag började att släktforska så råkade det bli på nybyggarna i släkten. Det var nära att jag gav upp p.g.a. det. Som tur var fanns det viss hjälp i form av register m.m.