NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-11
Skrivet av: Annika Bengtsson skrivet 2006-12-26, 16:59
Hej!
Jag har funderingar kring ett äkta pars dödsdatum. Jag har hittat lite uppgifter i släktingar anteckningar om att de båda skulle ha dött 1939. P g a sekretess har jag inte hittat uppgifterna.  
 
Lars Larsson. Lars föddes i Nyland, Umeå landsförsamling 10/8 1858. Han var son till Lars Johan Johansson och Maria Magdalena Johansdotter. Lars bodde tillsammans med sina föräldrar och syskon i Nyland från födsel till 1861 då familjen flyttade till Bjurå. Lars bodde kvar i Bjurå även efter att föräldrarna flyttat tillbaka till Nyland.
 
Lars gjorde värnplikt 1879.
 
Uppgifter om Lars dödsdatum har tyvärr inte hittats.
 
Johanna Olofsdotter Nygren. Johanna föddes i Nyby, Vännäs församling 11/6 1853. Hon var dotter till Olof Olofsson och Kristina Katarina Mikaelsdotter. Johanna bodde i Nyby med sina föräldrar och syskon från födsel till 1871 då hon flyttade till Hjoggsjön i Vännäs församling där hon var piga. 1872 flyttade hon till Gräsmyre i Nordmaling, även då som piga. 1876 flyttade hon vidare till Klabböle i Umeå landsförsamling. Från Klabböle flyttade hon till Kyrkobordet, en by i Nederkalix, Norrbottens län där hon var piga. Från Kyrkobordet flyttade hon sedan till Sörmjöle i Umeå landsförsamling. Från Sörmjöle flyttade hon i samband med vigseln till Lars i Bjurå.
 
Uppgifter om Johannas dödsdatum har tyvärr inte hittats.    
 
Är det någon som kan hjälpa mig med dessa uppgifter? Det går bra att svara per mail.
 
Tack! Annika