NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-10
Skrivet av: Lena Burman skrivet 2006-10-05, 17:45
Ann-Marie
Min Farfar hette i efternamn Berg och var mycket riktigt skriven i Lundby vid sin död. Att han var född i Jukkasjärvi samt tre av flickorna har jag fått via kyrkoböckerna och jag började leta i Umeå men fick av pastorsämbetet i Umeå reda på att han stod som född i Jukkasjärvi. Även döttrarnas födelse har jag funnit i kyrkoböcker.
Elsa Berg dog 1932 i Göteborg i TBC. Det som kan verka konstigt är ju att det i Sveriges Dödbok står att han är född i Umeå. Men som jag sa verkar de inte ha befunnit sig i Jukkasjärvi endast varit skrivna där. Så forfarande återstår då frågorna vad sysslade fadern med då de hela tiden flyttade på sig? Och när dog Ebba Ingeborg?
Samt då om man kan få reda på om det finns fler personer begravda i den grav som Betty Erika begrovs i? Var få svar på detta? Och ytterligare en fundering då är om namnet Berg skulle kunna vara vanligt.
Är det någon som har tillgång till de längder över Sörfors som omfattar tiden 1908 till 1910 där jag sett att Hilda Maria Lindström står skriven som Sömmerska. Dessa kan jag ej finna på Genlines Arkiv.
Att jag skrev på två olika ställen beror väl mest på att jag ej visste riktigt var jag skulle börja.
MVH
Lena Burman