NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-04-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-04-07
Skrivet av: Lars skrivet 2006-04-03, 18:23
Hej. Ja,som det framgått tidigare var en Erik Olofsson,son till Olof Ersson, i Håkmark vid denna tid (1722-1729),samtidigt som en annan Erik Olofsson är i Flurkmark.En sak är i alla fall säker,det är inte Olof Erssons son som är i Flurkmark.Nog om det.  Skulle uppgiften Gamle Abrahams Cherstin på Flurkmark 2 vara fabricerad? Verkar konstigt. Dessutom ser ju uppgiften du har om gamla geterskan Kerstin och hennes dräng Erik inte direkt gå stick i stäv med första uppgiften.Snarare omvänt.Att en gammal Kerstin levde med dräng Erik på gården i bägge förstärker bara det hela och får det bara mer sannolikt.Bra!  Av den hfl du refererar framgår det att det fanns sådana personer där.Uppgiften du skriver om gamle Kerstin som lever på Anders Anderssons gård som svärsonen övertagit går med min teori om att Anders änka Kerstin från Gammelbyn bor kvar på gården efter makens död och är identisk med Abrahams Cherstin.  Jag tror att bara för att jag inte själv sett en uppgift,så behöver ju det inte betyda att den är påhittad.Missförstå mig inte,jag är tacksam för hjälp,det är ju därför jag skriver frågor.Men jag måste kunna ta med i beräkningen vad de släktforskare som är skickligare än mig har funnit. Vänligen Lars