NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-16
Skrivet av: Lars skrivet 2005-11-25, 17:40
Hej StigLennart! Kul att du försöker hjälpa.Om jag  förstår rätt så skulle en efterlysning under den rubriken vara melodin. Det kanske är så,dock har jag känslan av att det checkas bara av de nyaste efterlysningarna och de äldre faller i oanad glömska,om nu inte rätt person kollar vid just rätt tillfälle,då min fråga är ny.Att diskussionen måste ta fart nästan direkt annars är det kört. Gånger man märker att personers efterlysningar är lyckade är när många har den anan,inget fel i det. Resultatet blir då detsamma som om man gör ett inlägg.Det som är skillnaden känns som om inlägget i alla fall läses av några.  Det som du skriver i din punkt nr 2 blir man lite ledsen av att se,att det skulle vara irriterande med frågeställningar,antar att du menar från sämre släktintresserade. Vi har ju trots allt samma intresse vi här på Anbytarforum,att finna släkt och historier,med olika förutsättningar,kunskap,tid och sätt att greja det.Alla grader av släktforskning förtjänar att tyckas om och respekteras. Med det är inte sagt att du inte gör det.Inte heller att du tycker att det är irriterande,du kanske bara ville skydda och troligen bara ville väl. Vänligen  Lars