NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-31
Skrivet av: Lars skrivet 2005-01-19, 03:14
Beträffande Erik Olofsson gör jag ett separat inlägg för att de inte ska blandas ihop.  Hej Rune. Det är förståeligt att Erik Olofsson från Granö blandas ihop med Erik Olofsson från Håkmark. Det finns en mängd likheter: Bägge? flyttar 1729/30,Erik Granöfr Flurkmark?,Erik Håkmarkfr Håkmark. Bägge skaffar sig fruar vid namn Karin från Stöcke,ErikGranögm Karin(Katarina)Thomasdotter och Erik Håkmarkgm Karin Jonsdotter. Bägge verkar ha haft svärmödrar vid namn Malin. Erik Granö:s Malin dog 1721 Stöcke,Erik Håkmarks Malin verkar leva fortf 1722. Båda Erik dör ungef samtidigt. Erik Granödör ev 1790(som jag ang ovan),Erik Håkmarkverkar ha dött 1769,båda Degerfors. Erik Olofsson Granö hade en son vid namn Natanael,född 1745(alt 48).Jag har Degerfors som födelseort på honom,någon har visst Granö. Det finns en mångd likheter,men också en del olikheter.  Hur som helst söker jag modern till Olof Mikaelssons barn i Granö.Sara eller Brita,det verkar som om Sara dog 1734,men det kan ju ha hänt något på vägen. Vänligen, Lars