NULL Skriv ut sidan - Skellefteå Sankt Olov (stadsförsamlingen - från 1913)

Anbytarforum

Titel: Skellefteå Sankt Olov (stadsförsamlingen - från 1913)
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2007-02-12, 22:06
Hej Signe!
 
Vad trevligt att du hört, att här kan man få god hjälp med frågor rörande släktforskning. Nu tror jag inte din fråga har med släktforskning att göra, men jag ska svara så gott det går.
 
Visst är det så att man kan fundera över, var tog saker och ting vägen, som man minns från sin barndom/ungdom, slängdes de eller sparades de?
 
Som jag fattat din fråga, så var Aina ogift och barnlös och hennes föräldrar var döda. Normalt brukar det ju vara en släkting som städar ut den avlidnes hem och om inte någon sådan finns, så tillsätts en boutredningsman, som sköter om den saken.
 
Tyvärr så är det nog så att när det gäller vykort och fotografier, så är det allför vanligt att de slängs bort. Har man ingen släktskap med personerna på korten, så finns det ju inget intresse att spara korten heller.
 
Det är det, som vi som är intresserad av gamla fotografier, försöker få folk att inse, att man ska absolut inte slänga sina eller andras gamla kort. Vad det gäller gamla vykort, så är det ju många som samlar på dem.
 
Vänliga hälsningar
 
Ann-Mari Bäckman