NULL Skriv ut sidan - Rådmansregister för Karlstad

Anbytarforum

Titel: Rådmansregister för Karlstad
Skrivet av: Mathias Söderström skrivet 2010-06-04, 19:10
Carl-Johan!
Ska ta mig en titt efter det verket du föreslår.
Snällt av dig att ge boktips. Kanske kan du också svara på om det finns släktutredningar på rådmännen i det verket du nämner? För det är just släktbanden mellan de olika rådmännen som intresserar mig.
 
Nämnde tidigare att jag varit i kontakt med landsarkivet i Karlstad och fick då veta att när Karlstad brann, så försvann väldigt mycket mtrl. Jag har googlat på Libris efter rådmän i Karlstad genom tiderna och inte funnit något användbart.
 
Jag hoppas inte att du anser att detta är en onödig tråd på Anbytarforum.  
Får känslan av att du tycker man ska gå till biblioteket och läsa redan befintliga böcker istället för att få upp informationen på Internet. Ju fler som deltar i diskussionen, dest mer information kanske dyker upp om alla dessa rådmän, som tidigare varit okänt?
 
Vill påpeka att jag till hör 80-tals generationen och tyvärr är vi ibland kanske lite för lata för att bläddra genom böcker i pappaersform. Internet och framförallt släktforskning via digitaliserade kyrkböcker är något som passa mig och min generation väldigt bra. Tack vare dessa nya medier, så fick jag upp mitt intresse för släktforskningen.
 
/Mathias