NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 29 november, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 29 november, 2012
Skrivet av: Marie Gustafsson skrivet 2012-10-07, 12:05
Hej Kenneth och tack så mycket för ditt utförliga svar!
 
Måns Ivarsson i Skäggeberg känns ju som en tänkbar farfar till åtminstone Olof, tyvärr verkar det ju inte gå att se om han har en son Måns.
 
 Grämer mig att jag har missat Jon Månsson f. 1691, tycker att jag har gått igenom alla böcker kors och tvärs, men oftast alltför sent på kvällarna, det är väl förklaringen. Dessutom tyder jag det till Skäggeberg i födelsenotisen. Synd att prästen inte skrev ut åtminstone faderns hela namn.
 
Spårade ju den tänkbare brodern (faddern) Jon Månsson i Ås till N. Åmberg (där det också finns en Jon Månsson) i hfl AI:2 sid. 2 och AI:3 sid. 3, genom hans vigselnotis och hade hoppats att han och kanske Olof var söner till Måns Jonsson med h. Ingeborg som finns där, men ser nu att denne Måns är född 1680, så där sprack det. Kan de ändå ha anknytning dit på något sätt??
 
Har tittat på din kanonfina hemsida, som jag f.ö. har halkat in på förut när jag har googlat på div. namn. Ska kolla mer noggrannt om en stund. Kanske blir jag lite klokare...
 
Ser också att du och jag har gemensamma anor i form av Jöns Jönsson och Marit Olsdotter i Ås och deras dotter Britta.
 
Ha en trevlig söndag.
 
Mvh Marie