NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 januari, 2008
Skrivet av: Jan Lilliesköld skrivet 2007-10-15, 13:31
Hej!
 
Några kommentarer:
 
Angående Nils Olofsson i Askerud, så är det i husförhörslängden som det står födelseår 1709...
Angående hans hustru, så lär det nog ändå vara så att det är hon som dör 1761-01-01, för hon hänger då med i HFL fram t.o.m. den som gäller 1757-1764, i vilken hon antecknas vara död...
 
Angående Jöns Jönssons dotter Karin, så har jag missat att hon skulle ha gift om sig ...
... men å andra sidan tycker jag mig se att Per  Andersson änka Karin förblir änka och någon Olof Bengtsson kan jag inte hitta under Askerud i HFL !?
 
Angående Lars Jönssons hustru Kerstin Hansdotter har jag född i Bäck, för hennes far Hans Svensson ska ha varit bosatt i Bäck mellan 1679 och 1698, innan familjen flyttar till Björke !?
Angående son Per Larsson - så har jag honom född 1733, inte 1735 !?
 
Angående Lars Jönssons födelseår - så enligt dödboken skulle han vara 78 år gammal, vilket framräknat skulle ge ca 1688, varken 1679 eller 1693 som nämns av några !?
 
Angående det jag skrev i torsdags om Kerstin Persdotter (f 1708 ?) och hennes födelseplats, så måste jag leta reda på min utredning för att kunna säga något mer om detta ...
 
/Jan L