NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-17
Skrivet av: Jan Lilliesköld skrivet 2005-03-05, 20:51
Hej Lennart !
 
Just nu har jag begränsade Genline-möjligheter. Har inget bredband hemma - så det går lååångsamt.
Kommer dessutom vara på sportlov till veckan, så jag kommer inte kunna titta via Genline från jobbet under den tiden.
 
Nå, nu var der Gertrudar det gällde.  
Först angående den ingifta Gertrud i N.Såneby - så kan jag se att inte bara efternamn blivit fel senare - utan även Jonas första hustrus födelseår hänger också kvar !
 
Sedan skriver du om Gertrud född 1723 - gift syster under änkan Karin Olofsdotter - men det är ju just den Gertrud som jag nämnde i inlaga av den 3/3 ovan - född 1723-04-25 i Ivarsbjörke till Lars Jonsson och Karin Olofsdotter - och som jag tror är din Gertrud.
Kvarstår fortfarande frågorna - vilka föräldrarna var - dels till den Gertrud Larsdotter som var gift med Nils Svensson i Bäck, och dels till den Gertrud Larsdotter som blev gift (som änka) med Joen Olofsson i N.Borgeby - samt vilken (om någon?) som var dotter till Lars Olofsson från Edsbjörke & Karin Hansdotter från Bäck gifta 1713-01-01, men sedan boende i Ivarsbjörke ??