NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 23 februari, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 23 februari, 2014
Skrivet av: Mette Torill Berntsen skrivet 2012-11-22, 20:43
Hei! Jeg leter etter foreldre og søsken til Daniel Bryngelsson, f.1750 d.1814
Han er min tipp tipp tipp oldefar på min mors side, og ble født i Silbodal, Sillegårdsed. Jeg tror hans far er Bryngel Nilsson og hans mor er muligens Kirsti Olsdotter eller Kjerstin Larsdotter. Men...det er veldig mange Bryngel Nilsson i Silbodal!  
Min tipp tipp oldefar het Lars Danielsson f.1784 d.1860, han var far til tippoldefar Isak Larsson Strand f.1811 d.1884, og han igjen var far til oldefar Peder Isaksson f. 1853 d.1943 Peder reiste fra Silbodal til Askim og Hobøl, der giftet han seg.  
Vi var en uke på sommerferie i Silbodal i år, vi bodde i Strand og vandret i forfedres fotspor....det var veldig veldig godt å være der, tok mange bilder fra Sillegårdsed, Strand og Silbodals kirke. Der fant jeg graven etter Peders bror Anders, det var spesielt å kunne sitte der og prate litt med slekta som jeg aldri har møtt!  
Jeg er veldig takknemlig for hjelp til å finne foreldre og søsken til Daniel Bryngelsson, og om det er mulig, svært gjerne nålevende slekt i Silbodal, for vi kommer tilbake til dette vakre, vakre stedet.