NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 augusti, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 augusti, 2013
Skrivet av: Monika Öhrn skrivet 2013-02-16, 11:16
Det är nått som inte stämmer med Johan Bertilsson Kemppainen vid Linnerhöjden. Finns det verkligen ingen som vet något om detta? Det finns massor av olika uppgifter på internet och det vore ju bra om man kunde försöka korrigera det som inte stämmer. Det som nu gör mig lite skeptisk förutom mina tre förmodade Jan / Johan med olika fruar på samma plats är att om fadern var en Bertilsson, varför finns det då inte en enda Bertil i hela Linnerhöjden? Att Bertil nr 1 från Finland dessutom är en mycket mytomspunnen man där historien om honom berättats i generationer gör det ännu mer märkligt att namnet inte återkommer bland ättlingarna? I Johans dödsbok står det bara Johan Kämpian eller nått sånt, så där hittar jag inte heller Bertilsson. Gottlund nämner ingen Johan Bertilsson i sin dagbok heller och det är ju inte så många generationer från hans Christoffer till Per Bertilsson. Det är hans farfars farfar, så det är inte längre bort än i mannaminne. Jag har alltid vetat vad min farfars farfar har hetat, så det borde ju även Christoffer ha vetat, men Gottlund kan ju ha skrivit fel förstås. Om inte Annika hade haft ytterligare en egen sammansättning av föräldrar så hade jag helt enkelt bara ändrat det hela till Jan Persson och är det fel så får det väl komma fram efter hand.