NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 augusti, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 augusti, 2015
Skrivet av: Tore Løvnæseth skrivet 2015-08-05, 20:26
Hei igjen.
 
Når det gjelder Hulda så er det flere ting som er uklart.
 
Hun ble som du sier gift med Paul Edvard Pedersen (Lein) i 1905.
 
Hulda kom til Kristiania (Oslo) 10 nov. 1903 i følge folketellingen (FT) i Kristiania.
Jeg kan følge dem gjennom FT her til 01 jan.1906.
Da heter det at de skal flytte til Nedre Ullerud hvor Hulda har slektninger. Dette kan jeg ikke finne igjen i Nedre Ullerud.
Eller flyttet de til Huldas søster, Hanna Emilie Larsson i Grossbol, Grava?
 
Etter Kristiania 1906, dukker Paul Edvard opp i Trøndelag, Norge i FT 1910. Da med ny hustru og et nyfødt barn.
Hans ekteskap med min kones mormor er ikke funnet, selv om alle deres 12 barn alltid har trodd at de var gift.
 
Hulda finner jeg igjen 01 jul. 1912 når hun flytter tilbake til Nedre Ullerud fra Kristiania. Angivelig er Ester Linnea med.
Ved flere av ut/inn-flyttingene senere er også Ester Linnea oppført. Sist den 16 des. 1913 til Jönköping (Kristina AII A:21 s. 3470).
Her ser det ut til at Hulda får ordnet opp angående Ester Linneas død med en ny attest fra Nedre Ullerud.
 
Er det mulig at man i Nedre Ullerud kan føre inn Ester Linnea i död- og begravningsbok og senere oppføre henne som levende ved inn- og utflyttinger? Og hvem har gitt opplysningene om Ester Linnea? Er det Hulda, og i tilfelle hvorfor skulle hun det?
 
Hulda døde i Hjo, Skaraboga 21 nov. 1941. Fremdeles gift med Paul Edvard.
 
Jeg prøver å finne ut hva som gikk galt for Hulda og Paul Edvard.
Hvor var Hulda mellom 1906 og 1912? I Norge?
Og hvor var Paul Edvar mellom 1906 og 1910? I Sverige?
 
Som sagt så er det mye som er uklart her.
 
Mvh Tore L.