NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-01-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-01-27
Skrivet av: Thomas Notini skrivet 2001-01-06, 11:58
Jag har under årens lopp sysslat en del med släktforskning, i första hand rörande min egen bak-
grund, och jag skall därför försöka formulera mitt ärende så enkelt och kortfattat som möjligt.
 
Min mormor Hilma var född Thud?n; hon föddes i Halmstad 1879. Efter hennes bror Carl finns  
inte längre någon bärare av namnet Thud?n på hennes gren av släkten, men mitt antagande är att det  
torde finnas andra Thud?nare av samma släkt, med rötter i Uddevalla.
 
För att göra det hela litet mer konkret, anger jag här ett utdrag ur bouppteckningsregistret för Udde-
valla, avseende bouppteckningen efter brodern till min mormors farfar prosten Carl Adolf Thud?n i Bro (Stångenäset), handelsmannen J.A.Thud?n i Uddevalla:
 
 1854:1:
 
 År 1854 den 5 December förrättades af Magistratens undertecknade Deputerade Laga
Boupteckning efter f.d. Handlanden  J.A. Thud?n, som afled den 10de Oktober innevarande år
och efterlemnat Enkan J.M. Thud?n,  född Uddgren samt såsom närmaste arfvingar: Sönerne,
Handelsbetjenten  Carl Johan Thud?n, myndig, och Samuel Henrik Thud?n, 19 år, samt döttrarne
Catharina Maria Thud?n, gift med Commissarien F. Bergström på Dahlstrand, Johanna Athilda
Thud?n, gift med Stadsmäklaren T.A. Virgin, Götheborg, Carolina Theresia  Thud?n, 27 år,  
Haqvina Charlotta Thud?n, 18 år,  Ingeborg Amalia Thud?n och Margaretha Thud?n, hwardera 15
 år.
 
 * f. 1826.    
 
Och min fråga är: Finns ännu ättlingar till någon av de manliga eller kvinnliga arvtagare som nämns i denna bouppteckning - med efternamnet Thud?n eller annat efternamn? (Ättlingar till de två sistnämnda döttrarna finns inom släkten Bundsen.)
 
Med tack på förhand och med vänliga hälsningar!
 
 
Thomas Notini