NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 november, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 november, 2014
Skrivet av: Rune Eyram skrivet 2014-01-16, 00:05
Hej Mårten
 
Nej tyvärr har jag nog ingen annan väg än den vi redan gått. Dock tänker jag mig bakvägen på något sätt. Din Anders Mårtensson dog 1815-11-14 i Bjurhult. Han blev ju 44 år 6 månade och 27 dagar. Att denne Anders Mårtensson då skulle vara född samma dag som Anders Mårtensson med föräldrarna Mårten Mattiasson och Karin Andersdotter i Norra Huveröd finner jag nog mer än otroligt. Drängen Anders Mårtensson i Huveröd gifter sig som Du själv skrivit 1793-09-29 med pigan Karin Larsdotter i Bjurhult och de båda bosätter sig i Bjurhult hos Karins föräldrar Lars Andersson och Marit Olsdotter.  
 
Du skriver den 3/1 att Mårten Mattiasson och Karin Andersson hade barnen, Anna, Nils, Anders, Sven och Karin. Notera att de redan 1764-08-03 fick sonen Swen.
 
Nämnde Anders Mårtenssons mor kom från Spekeröd socken där också vigseln med Mårten Mattiasson hölls 1763-11-20, endast cirka ett halvt år efter Mårtens första fru gått bort.
 
Jag hoppas detta kan ge Dig lite mer kött på benen och önskar Dig bara lycka till i Ditt fortsatta sökande.
 
Hälsningar
R u n e