NULL Skriv ut sidan - Färnebo

Anbytarforum

Titel: Färnebo
Skrivet av: Leif Björkström skrivet 2016-01-25, 18:40
Hej Lisbeth! Har haft tid och kolla på ett tag , tack så hemskt mycket att du hjälper en novis. Har fortfarande problem att komma vidare, han finns mycket riktigt på de sidor du nämner och jag har hittat honom på Filipstad FBReg:5 (1651-1871) där de får sin första son Olf född 17610611 ska var förr då Mörttjärnshyttan, men i husförhörslängden de året hittar jag honom inte. Per Olsson verkar ha flyttat Saxån 1758 och 1760 flyttar han till Mörttjärnshyttan för att sedan flytta till Långbanshyttan där de andra barne är födda. Försökte lista ut enligt Filipstad C:66 (1743-1779)vad hans föräldrar kunde heta genom att se på faddrarna, men det lyckades inte. Hittar honom inte alls när han föds vilket ska vara enligt husförhörsböckerna 1732, är han inkommen ifrån någon annan trakt men hur ska man kunna lokalisera detta? Det tidigaste jag hittar honom är iFärnebo AI:4a sid 39 då i Saxån. Han är lite besvärlig denna Per. Tittade på hans hustru Maria Matsdotter född 1737 men hittar inte henne heller. Kan du möjligen ge en hjälpande hand.
Leif Björkström