NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2011-06-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2011-06-23
Skrivet av: Lennart Hjerpe-Norgren skrivet 2011-05-23, 08:22
Hej Rolf
Lätt att bli hemmablind,hänvisningen gällde Husförhörsböckerna i Fryksände.
När det gäller Olof Jonsson så skrivs han med ett extra Knapp.Var han kanske tidigare soldat eller har prästen skrivit så för att skilja honom från någon annan Olof Jonsson,han bodde ju i Knapberg.Vidare sökning om honom får utvisa vad som är rätt eller fel.
Britta Jonsdotters anor bakåt till Finland har jag inte kollat men undrar om jag är på rätt spår nu i början i denna släkt.Är hennes föräldrar Jon Larsson 1765 och Gertrud (Svensdotter ?)1767.Såg dessa namn i husförhöret svepa förbi men har inte kollat detta.Vilken finsk släkt kom hon ifrån?Är alltid intresserad av Finska släkter.Har många olika i mitt register.
Att jag råkade komma in dessa personers släkt berodde på att jag letade efter en annan Berggren från ungefär samma område.Skulle kolla om det fanns något gemensamt med din Berggren men hitintills har jag inte hittat något.
Att Olof Jonsson var från Östmark var extra intressant då jag har många anor därifrån.Men jag har just börjat leta efter honom så vi får se vad det blir.Det föds en Olof Jonsson 1798-03-11 i Långerud,Östmark, kanske han.
Mvh Lennart
 
(Meddelandet ändrat av nissan 2011-05-23 08:27)