NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-11-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-11-01
Skrivet av: Aina Johanzson skrivet 2008-10-31, 12:15
Gunilla o Lennart.
 
Har läst igenom Fryksändes Hfl från 1820 till 1829, hittade bara en Hallsten Jonsson Glad, även han en fältjägare, släkt kanske, men honom får jag ta itu med senare. Ska titta på Dispyt som Gunilla tipsade om.
 
Har tittat på vigselnotisen tidigare men lagt den lite åt sidan då hustruns namn inte riktigt stämde.
 
Fryks. Hfl.AI:19 s164 där min mfff, Jöns Jönsson, föds står Marit Ersdotter som moder,(hittar ej födelsenotisen) likadant i Hfl. AI:20a s199 där även Jöns Mattson Glad står.  
Lekvattnet E:1 s2 De gifter sig 21/9 1852 hemvist Mårbacken.
Marit dör 18540514.I alla Hfl, tills han dör 21/8 1889 (AI:36 s808), står Fryksände som födelseort för Jöns M.G. men mina ögon kan inte hitta någon födelsenotis som stämmer.
Som Jöns M.G. föräldrar har jag en vag uppgift att de skulle heta Mathias Jo/ö/nsson och Annika Persdotter båda fr. Fryksände.
Är väldigt nyfiken på vilken din granne är, som ju måste vara min släkting, ja även du är ju det indirekt då. Kan ni inte lägga upp era antavlor på My Heritage så vi kan jämföra och pussla ihop våra träd.
Ja, vi får med förenade krafter jaga rätt på denna Mattsson Glad, för ger upp gör jag INTE.
Mvh Aina