NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-02-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-02-27
Skrivet av: Marie Hillén (Marie) skrivet 2003-02-25, 17:20
Hej Christina!
Där du har Lars född 1767 har min man i sina anor brodern Olof född 1760. Olof var gift med Maria Larsdotter född 1758 i Håberg. Henne har jag problem med.
 
Känner inte till Eskil Milanders alla barn. Eskil och hans anor är så nya för mig. Har fått dom genom den här diskussionen. Läste Sara Falcks dödsnotis i går kväll och där stod att hon hade 12 barn tillsammans med sin man. Hon dog vid 85 år och bör alltså var född ca 1630. Tittade också på dopnotisen för Lars Milanders dotter Maria i Ransäter. Där fanns en fadder Daniel Milander. Ett par dopnotiser ifrån Saras fanns som fadder en Annika Milander. Kanske kan herdaminnena upplysa om barnen. Ska titta i dem vid tillfälle. Anna-Lisa Göransson har efterlyst Sara Falcks anor under släktnamnet Falck här i anbytarforum utan att få svar.
 
Tittade också i Ekshärads dödbok om Lars Eskilsson Milander möjligen dog där 15/11 1707 som uppgetts någonstans här ovan. Hittar ingen sådan notis. Kunde i alla fall konstatera att han gifte om sig 16/4 1705 med jungfru Märta Krafft från Uddeholm. Han kanske flyttade dit?
Hälsn/Marie