NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2011-05-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2011-05-07
Skrivet av: Jan Braathen skrivet 2010-01-24, 12:56
Hei Kristina.  
 
Også den andre Jonas Kila legger til Bergström uten at jeg kan forstå hvorfor. Han blir født på Såghult og faren heter Erik Göransson. Men med Farens navn Erik, vil han i så fall få navnet Jonas (Jan) Eriksson (Ericsson) Bergström.
 
Den Jonas Bergström jeg leter etter benyttet navnet Jonas Bergström ved sitt første ekteskap i Moss den 16. desember 1740 og ved sin begravelse 21. november 1767 på Kongsberg.
Ved sitt andre ekteskap 5. januar 1756 i Borre (ved Horten) benytter han navnet Jonas Jørgensen (Göransson) Bergström. Dette er det eneste stedet jeg finner Jørgensen.
 
Hans første barn heter Erik Jørgen Jonasen (1741). Fornavnene peker vel mot farfar. Siden Jonas Bergström fra Kila har en far som heter Erik Göransson så virker dette som en mulig link.
 
Senere fikk han med sin andre kone sønnene Jørgen (1758), Erich (1762, dør kort tid etter) og Erich (1764).
 
At Agneta Jonsdtr Dejenström er født i 1661 er vel som du sier, usannsynlig. Nå står det ca. i den linken jeg sendte og det er stor sannsynlighet at det er en skrivefeil (registreringsfeil). Hun kan være født i 1671, 1681, 1691... Jeg vet ikke hvor korrekte kildene er for denne linken.
 
mvh
Jan Braathen