NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 05 januari, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 05 januari, 2014
Skrivet av: Catarina Lorenzson skrivet 2013-08-13, 21:51
Kära Monika,
jag har ännu inte tittat i register men jag vet att  Anna Lovisas barn Stig Axelsson (Hamndirektör i Göteborg när han levde) så gärna ville veta sanningen om sin mor och även min farmor Jenny. Han kontaktade Brunskog men kyrkan hade visst brunnit och det var besvärligt
Dock det som han kom fram till tog vi del av. Vi tror alltså att A. Jansdotter är adoptivförälder,
Och att någon flicka Geijer kan vara mamma till Anna Lovisa, kanske hon vågade visa det namnet först när en del släktingar dött. Tydligen Teg hon som muren inför sina barn
Har en massa gamla kort utan namn som är intressanta.
Anna Lovisa föddde ett tredje barn Nils som dog. Min pappa Nils Lorenzson är döpt efter honom. Sen fick jag höra av pappas bror Lennart som fortfarande lever att Anna flyttade till Kräppe och att hon skall ha fött ett barn till, troligtvis runt 1916? detta barn adopterades bort. Anna var då änka efter Axel Nilsson. Ett dramatiskt öde. Om pappan hade namnet Geijer vem var då Grafström? alldeles för många namn kan man tycka
Fantastiskt jobb du gjort .skulle gärna vilja lära mig mer
Får ta med mig släkttavlan som jag tror att Axel. Nilsson kan ha målat på huset i Edane som Anna och han bodde i och åka till Brunskog.
Kommer du på något mer så är jag jätteintresserad
Catarina