NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-01-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-01-13
Skrivet av: Marianne Fröding (Ruth) skrivet 2001-01-13, 22:15
Hej!
Jag fick inget napp på min förra fråga, så jag försöker på ett annat sätt!!
Till Kenneth Larsson!
Som du minns hade vi en diskussion för ett år sedan om Smådal, och min Anna Nilsdotter. Ett inlägg avslutade du med att jag kunde söka vidare i Arnesläkten av Tholén. Där fanns inget som passade och du bad om ursäkt för att ha lett mig fel. Jag tror trots detta att du hade något som kunde stämma in med denna Annas mamma Brita Nilsdotter. Nu har jag sökt och kanske hittat en koppling(Tyvärr har jag lånat för få husförhörslängder från Svar för att kunna hitta lösningen själv).Den Johan Arnesson som ingår i Arnesläkten var gift med Anna Danielsdotter. Kan hon vara syster till Kerstin Danielsdotter*1725-03-06 Berga, som var mor till Britta Nilsdotter*1750-12-26?? I så fall hade du rätt om att det fanns en knytning dit!!
Av de anor jag har i Brunskog pekar flera till att hamna i Berga. Dels den ovan nämnde Kerstin, men också Anna Olofsdotter*1721. Hon var svärmor till Britta Nilsdotter, samt Nils Nilsson Säfman*1753-02-06 även han född i Berga. Hans anor går bak via Nils Nilsson till en Nils Knutsson. Finns dessa Berga-personer i någon av Tholéns böcker. Eller har du Kenneth, med dem eller min Erik Christophersson*1722 i någon av dina??
Mvh/Marianne Fröding