NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-01-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-01-13
Skrivet av: Anna-Lisa Göransson skrivet 2000-07-22, 23:21
Sv. t. Lennart P. Eriksson!
Har sett ditt svar till Else-Marie ang. Johan Torstensson. Eftersom det är jag som är ansvarig för de uppgifter hon har i dag, så känner jag det som min plikt att besvara ditt inlägg. Jag har länge haft kännedom om vissa av de personer som du nämner, men jag har inte fört dem vidare t. Else-Marie eftersom jag inte kan få dem att stämma in på mina och hennes anor. Jag har fått dessa uppgifter av Anna Landgren i Karlskoga. Hon har forskat mycket på Brunskog. De uppgifter hon givit mig har hon själv ansett bara vara hypotetiska. Tyvärr har jag inte haft tid kolla upp dem. Dessutom skiljer de sig en del från dina.
Men en orsak till att jag inte haft ngn. brådska m. att kolla dem är att jag inte kan få dem att stämma. Enligt Säfsnäs kyrkbkr. så hette Johan T.s Mor Ellika Ragnelsdtr. Hon bodde tills. med sonens fam. Ett av Johans barn hette dessutom Ellika, inte Ulla som påstås i ett personregister
från Säfsnäs. Jag har jobbat mycket med denne Johan, men utan framgång. Men jag skall försöka med de uppgifter du lämnat. Kanske det kan leda till någonting. Jag kanske får höra av mig vidare om det är ngt. problem?
Hälsningar Anna-Lisa Göransson.