NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 augusti, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 augusti, 2008
Skrivet av: Hans Petter Engh skrivet 2008-07-24, 14:39
Hei Birgitta!
 
Dette var meget interessant for meg.
Kan du hjelpe meg med adresse og eller emailadresse til Skogskyrkogården?
Hva var en kamrer?
Jeg arbeider med em gammel historie som ble fortalt i Skee av vår anmoder da hun ankom Skee første gang i 1813 om at hon var grev Pipers dotter. Vår anmder ble født i Karlshamn som oekta barn i 1788 och ble gift i Skee fs. med rotebåtsmann Ris, som hon treffade(møtte) i Karlscrona i Blekinge første gang  1813.
Jag vil forsøke å komme i kontakt med nålevende personer i slekten for å sjekke om historien er kjendt iblant flere.
Min slekt, det vil si, min oldefar født i Skee i 1842 bosatte seg i Norge ifra 1894.  
Jeg har vært i kontakt med etterkommer etter hans systor som også kjendte til historien, men jag vil gjerne høre med flere og personene som har bodd eller bor i Stockholm er svært interessante i den sammenheng.  
Rotebåtsmann Dafter no. 204 August Andersson var sonen til den potensielle grevedottern. Hans bror Nils Andersson giftet seg og ble bosatt som hemmansegare på Gullnes.
Min anmoder Anna Catharina Andersdotter ble gift i Skee fs. med skolelæraren Olaus Olsson i Masslebergsfjerdingen. De var i mange åpr bosatt på torpet Långemyren under Norra Buar i Skee fs..
Jeg takker deg igjen for helpen du gir og håper fortsatt på mer kontakt i den sammenheng.