NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-06
Skrivet av: Bengt Nordstrand skrivet 2003-05-08, 16:45
Hej Cathe!
Jag har själv rötter i Herrnäs, med det ligger långt tillbaka i tiden, närmare bestämt från byns/gårdens grundläggning ca 1590 och fram till 1737.  
Jag har också släktingar som for med i den tidiga utvandringen till Amerika 1853 - 1854 från Karlskogabygden. Mycket av den utvandringen utgick ju från personer med anknytning till Herrnäs.  
Jag har också tyckt att själva gården, med husen och byns placering varit mycket tilltalande. (Jag har besökt platsen, som du förstår).  
Jag skulle gärna få kontakt, ha litet utbyte kring Herrnäs. Kanske få göra ett nytt besök någon gång i sommar om det passar.  
Dessutom måste jag gratulera till fyndet av brevet du berättar om, det låter fantastiskt att kunna rädda det ännu i denna sena tid. När det gäller personerna som du nämner skulle jag gärna hjälpa till. Jag bor i Karlstad och har ju tillgång till Bjurtjärns kyrkoböcker här, både på Arkivcentrum och Stadsbiblioteket. Tyvärr har jag mycket att göra just nu, så det kan inte bli förrän i bästa fall mitten av nästa vecka.  
Skulle du inte kunna ringa mig, hem: 054 - 18 99 61. Eller skicka epost till: nordstrand5@telia.com ?
Jag försökte svara dig personligen, men din e-post fungerade inte.  
Hälsningar
Bengt